Pozycjonowanie – Co to takiego? Wszystko o pozycjonowaniu

Pozycjonowanie google Pozycjonowanie google Pixabay

Pozycjonowanie to bardzo często padająca nazwa w kontekście marketingu internetowego. Ale czy do końca wiemy czym tak właściwie jest promocja poprzez zwiększanie pozycji strony w wynikach wyszukiwania Google? W tym tekście przedstawiamy w pigułce wszystkie najważniejsze informacje o pozycjonowaniu stron internetowych, a także podpowiadamy dlaczego należy wykonywać ten proces.

 

Czym jest pozycjonowanie strony internetowej

Pozycjonowanie strony internetowej to proces który polega na dostosowaniu strony internetowej do wyszukiwarki Google w świadomy sposób. Witryna podana temu procesowi podlega odpowiedniej konfiguracji i dostosowaniu tak, aby była atrakcyjna dla wyszukiwarki i wysoko prezentowana w wynikach wyszukiwaniach Google. Strony internetowe pozycjonuje się pod konkretne słowa kluczowe, czyli hasła pod jakimi chcemy być widoczni z naszą witryną w wyszukiwarce Google.

Pozycjonowanie jest procesem świadomym, długotrwałym, a także regularnym. Składa się ono z dwóch części – działań na stronie internetowej oraz działań poza witryną. Ogólnie istnieje ok. kilkudziesięciu – kilkuset czynników rankingowych na podstawie których wyszukiwarka Google ocenia naszą stronę i ustala wysokości jej pozycji w rankingu wyników wyszukiwania. Ich liczba nie jest do końca znana, gdyż Google nie prezentuje dokładnie procesu indeksowania stron internetowych. Proces pozycjonowania pozwala zatem dostosowywać te wszystkie elementy, które wpływają na pozycję naszej strony internetowej i piąć się w górę wynikowi naszej strony internetowej w wyszukiwarce. Do najpopularniejszych czynników rankingowych możemy zaliczyć analizę i dobór słów kluczowych, dodawanie contentu i tekstów SEO na stronę, optymalizację pod kątem technicznym, szybkość działania, responsywność witryny, linkowanie wewnętrzne czy działania wykonywane poza stroną internetową takie jak linkowanie zewnętrzne czy sprowadzanie ruchu na docelową stronę i uwiarygodnienie jej poprzez dane NAP.

Dlaczego należy wykonywać pozycjonowanie

Proces pozycjonowania wykonuje się głównie z dwóch powodów. Przede wszystkim strona internetowa sama w sobie nie jest dostosowana do wyszukiwarki Google, a jest jedynie witryną, którą możemy kształtować w dowolny sposób. To właśnie od nas zależy, pod jakimi hasłami będzie wyświetlała się w wyszukiwarce Google nasza witryna a także na jak wysokich pozycjach będzie się pojawiała. Nie ma innej możliwości jak tylko pozycjonowanie, aby witryna pojawiała się pod konkretnie pożądanymi przez nas frazami na wysokich miejscach w wyszukiwarce. Samoistne prowadzenie witryny bez działań pozycjonujących nie zapewni nam wyeksponowania w wyszukiwarce. Proces pozycjonowania ma zatem informować wyszukiwarkę o czym jest nasza witryna a także przekonywać, iż jest wartościowa i warto ją polecać użytkownikom na wysokich pozycjach.

Drugim bardziej ogólnym powodem, dla którego należy pozycjonować strony internetowe jest fakt, iż tylko pierwsze wyniki wyszukiwania w konkretnych kategoriach tematycznych lub pod konkretnymi słowami kluczowymi cieszą się największym powodzeniem. Użytkownicy naturalnie przeglądając strony internetowe od najwyższych wyników, które są im wyświetlane, nieco rzadziej przechodzą na kolejne podstrony, gdyż uzyskali już informacje na tych pierwszych. Przejawia się do regularnym spadkiem ruchu organicznego, który praktycznie zanika na kolejnych stronach wyników wyszukiwania danego hasła. Największą popularnością cieszy się pierwszy wynik także pierwsze 3 wyniki w porównaniu do pozostałych 7 na pierwszej stronie wyszukiwarki. Jeśli zatem chcemy liczyć na pozyskiwanie dużego ruchu organicznego z wyszukiwarki Google, musimy dostosowywać naszą witrynę do Google i ją pozycjonować.

Jakie są zalety pozycjonowania

Pozycjonowanie stron internetowych ma bardzo wiele zalet. Przede wszystkim jest to skuteczny sposób na pozyskiwanie ruchu organicznego i odbiorców z internetu. Wyszukiwarka Google stanowi dla wielu miliardów osób na całym świecie podstawowe źródło informacji. Chcąc zatem pozyskiwać odbiorców zainteresowanych daną kategorią tematyczną, wyszukiwarka jest bardzo dobrym miejscem, gdzie możemy to robić. Pozycjonując witrynę będziemy mogli zatem liczyć nawet na bardzo duży - liczony w dziesiątkach czy setkach tysięcy osób ruch, a w konsekwencji możliwość pozyskiwania dużej ilości klientów czy odbiorców dla naszego projektu.

Pozycjonowanie stron internetowych to również jeden z najbardziej efektywnych sposobów pozyskiwania klientów. Przede wszystkim dzieje się tak ze względu na atrakcyjność finansową. Koszt pozyskania jednego klienta przy pozycjonowaniu jest przeważnie dużo atrakcyjniejszy niż przy innych metodach reklamowych. To z kolei pozwala nam promować się na większą skalę lub uzyskać konkretny wynik za niższą sumę niż przy innych działaniach marketingowych. Choć trudno konkretnie oszacować i wyliczyć takie porównanie, przez wielu specjalistów, a także właścicieli witryn, pozycjonowanie jest chętnie wykorzystywane z tego powodu w długofalowym okresie.

Samo pozycjonowanie jest również bardzo elastycznym i efektywnym sposobem marketingu internetowego. To my samodzielnie ustalamy, pod jakimi hasłami chcemy być widoczni z naszą witryną w wyszukiwarce Google, a także jak intensywnie będziemy promowali naszą witrynę oraz jak duży budżet na pozycjonowanie będziemy przeznaczali. Możemy również zwiększać i zmniejszać dowolnie intensywność pozycjonowania, a także modyfikować stronę i edytować hasła pod którymi jesteśmy widoczni w trakcie trwania pozycjonowania.

Na duży plus zasługuje również fakt inwestowania w stronę internetową, gdyż pozycjonowanie ma właśnie taki charakter. W porównaniu z innymi strategiami reklamy internetowej, gdzie po zakończeniu finansowania reklama znika z sieci i nie uzyskujemy już żadnych profitów, pozycjonowanie pozwala uzyskiwać je jeszcze na długo po zakończeniu działań pozycjonujących. Przeznaczając zatem pieniądze na doraźne wypromowanie witryny i pozyskiwanie klientów, nawet jeśli zakończymy ten proces jeszcze przez bardzo długi czas będziemy pozyskiwali część ruchu organicznego, co znacznie zwiększa atrakcyjność finansową pozyskiwania klientów w ten sposób.

Najnowsze na blogu

  • 1