SEO copywriting i teksty SEO – Dowiedz się jakie teksty lubi Google oraz jak napisać dobre teksty SEO!

SEO copywriting i teksty SEO SEO copywriting i teksty SEO Pixabay

Wyszukiwarka Google, choć indeksuje wszystkie strony internetowe w sieci, promuje zwłaszcza te, które posiadają treści odpowiedniego rodzaju. Są to tzw. teksty SEO, czyli dostosowane do wyszukiwarki Google. W tym tekście odpowiadamy na pytanie, dlaczego tak się dzieje, dlaczego Google lepiej ocenia witryny z tekstami SEO, a także jak dobrze napisać taki artykuł.

 

Czym są teksty SEO i SEO copywriting?

Teksty SEO to teksty zamieszczane na stronie internetowej, które są zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarki Google. Ich zadaniem jest informowanie wyszukiwarki o tematyce danego wpisu, a także całej strony internetowej. Są one tworzone zgodnie z wytycznymi i dobrymi praktykami wspomagającymi pozycjonowanie witryny. Teksty SEO zamieszcza się nie tylko dla czytelników, ale również dla wyszukiwarki Google, aby pozytywnie oceniała stronę, a także wysoko pozycjonowała ją w wyszukiwarce. Teksty SEO skupiają się zatem w bardzo dużym stopniu na kwestiach SEO strony internetowej, czyli elementach, które mają ułatwiać indeksowanie witryny, a także podnosić jej jakość, a co za tym idzie ocenę w indeksie Google.

SEO copywriting jest z kolei dzieciną copywritingu, czyli pisania treści. Skupia się on na tworzeniu treści dopasowanych do wyszukiwarki internetowej, aby spełniały wszystkie standardy i wymagania. Pisaniem tego typu treści zajmują się copywriterzy, czyli osoby posiadające nie tylko kunszt pisarski, ale także wiedzę związaną z pozycjonowaniem stron internetowych. Wykorzystują ją do tworzenia jakościowych treści, które są również dobrze dostosowane do wyszukiwarki Google i wspomagają pozycjonowanie.

Teksty SEO są pośrednim typem tekstów pomiędzy tekstami tworzonymi tylko dla użytkowników a tekstami tworzonymi tylko dla wyszukiwarek internetowych. Obecnie trend ten staje się najpopularniejszy i staje się – złotym środkiem. Oznacza to, że coraz częściej publikuje się jedne jakościowe treści dostosowane do użytkowników, a także go wyszukiwarki Google na rzecz publikowania dwóch różnych rodzajów treści na stronie.

Jak napisać dobry tekst SEO?

Jeśli już wiemy, czym są treści SEO, a także SEO copywriting, warto również powiedzieć, jak napisać tego typu teksty. Przede wszystkim musimy zaznaczyć, iż nie ma jednej konkretnej wskazówki czy szablonu według którego pisze się takie treści. Muszą być one dopasowane do grupy odbiorców, miejsca w którym są publikowane czy celu.

Pierwszym krokiem jest zatem wybranie odpowiedniej formy treści, a do dyspozycji mamy artykuły eksperckie, teksty tematyczne, wpisy blogowe czy poradniki. Następnie dobiera się dla danego tekstu odpowiednią długość – taką, aby była większa niż średnia długość tekstu w branży. Kolejnym krokiem jest nasycenie słowami kluczowymi danej treści. Te wybiera się najczęściej spośród puli głównych słów kluczowych przeznaczonych dla pozycjonowania danej witryny. Teksty SEO, mogą posiadać kilka słów kluczowych o podobnym priorytecie lub jedno główne przewodnie.

Następnym krokiem w tworzeniu tekstów SEO jest stworzenie odpowiedniej architektury treści. Oznacza to podzielenie tekstu na odpowiednie nagłówki h2, h3, h4 itd., a także akapity. Słowa kluczowe powinny być w zamieszczone równomiernie w tytule, nagłówkach, a także w samym tekście.

Ważnym elementem tworzenia tekstu jest również dostosowanie ich pod kątem user experience, czyli użytkowników jacy będą je czytali. Jest to ważny czynnik dla Google, gdyż wyszukiwarka stara się prezentować jedynie treści przyjazne ludziom. Powinniśmy zatem sformatować tekst w taki sposób, aby był estetyczny i łatwo przyswajalny. W tekście możemy pogrubiać konkretne sentencje lub słowa kluczowe, a także dodawać tabele, listy punktowe, zdjęcia lub inne elementy. Nie powinniśmy również zapominać o linkowaniu wewnętrznym i wychodzącym. Są to linki kierujące do innych miejsc na naszej stronie internetowej oraz w internecie. Dzięki temu ułatwiamy indeksowanie naszego serwisu, zainspirujemy naszych czytelników do pozostania dłużej na naszej stronie, a także jesteśmy pomocni naszym czytelnikom, podpowiadając, gdzie w internecie znajdują się podobne informacje. Jest to bardzo ważne dla wyszukiwarki Google która posiada aż kilkaset czynników rankingowych, które w mniejszym lub większym stopniu wpływają na pozycję naszej witryny.

Bardzo ważną podpowiedzią z której możemy skorzystać, gdy wiemy już jak teoretycznie pisać teksty SEO, są optymalizatory treści. Są to takie narzędzia jak Yoast czy Contadu. Analizują one napisane przez nas teksty i podpowiadają jakich słów kluczowych, warto użyć, czy wszystkie elementy są odpowiednio zoptymalizowane, a także o jakie elementy musimy jeszcze zadbać. Narzędzia tego typu występują w wersjach wtyczek lub dedykowanych aplikacji uruchamianych w przeglądarce. Jeśli zatem tworzymy treści SEO, powinniśmy upewnić się, że rzeczywiście są one dostosowane dobrze do wyszukiwarki Google.

Dlaczego Google je lubi?

Wyszukiwarka Google lubi treści zoptymalizowane pod kątem SEO z kilku powodów. Przede wszystkim może dużo łatwiej i precyzyjniej indeksować oraz oceniać i interpretować takie teksty. Dzięki temu może prezentować przydatne i trafne wyniki wyszukiwania swoim użytkownikom. Wiedząc to, możemy być pewni, że wyszukiwarka będzie preferowała i wyróżniała teksty oraz wpisy dostosowane pod kątem pozycjonowania.

Treści SEO są również zoptymalizowane pod kątem użytkowników. Jest to jeden z wymogów dobrej treści SEO, a więc Google będzie premiowało nas za przedstawianie ciekawych i jakościowych tekstów. Wyszukiwarce zależy, aby prezentować jedynie czytelne, wartościowe i interesujące witryny. Jeśli umieszczamy na swojej stronie internetowej teksty SEO, informujemy wyszukiwarkę, że nasze teksty właśnie takie są.

Teksty SEO są również lubiane przez wyszukiwarkę Google z powodu eliminacji wszystkich błędów i zagrożeń, które miały miejsce w przeszłości w wyszukiwarce. Tworząc takie treści, nie nadużywamy słów kluczowych i nie używamy obszernych wypełniaczy, które nie wnoszą żadnych informacji ani nie manipulujemy linkami. Teksty takie są tworzone zgodnie z zaleceniami i rekomendacjami samej wyszukiwarki, a więc nie zachodzi prawdopodobieństwo działań niezgodnych z zasadami Google. Oznacza to, że teksty zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarki będą bardziej promowane w Google niż te, które nie są tworzone z jej zasadami.

Najnowsze na blogu

  • 1